Communicatie met klanten
Eurolife levert zijn diensten binnen het strikte kader van de public relations. Ons actiedomein omvat geen communicatietools zoals publiciteit, peterschap of verkooppromotie die nochtans ook worden gebruikt om boodschappen buiten de onderneming over te brengen.
Public relations stellen een onderneming in staat om met welbepaalde klanten en andere stakeholders zoals prospects te communiceren, en dit via meerdere, duidelijk verschillende kanalen die een groot expressiepotentieel hebben. Het is een uitgelezen communicatietool om de bekendheid en het imago van een merk of een onderneming te versterken, klantentrouw te bevorderen en verkoop te verhogen.
Vier stappen zijn vereist in het uitwerken van een communicatiestrategie met klanten: de communicatiedoelgroep bepalen, de doelstelling vastleggen (de bekendheid verhogen, de houding van klanten tegenover een dienst wijzigen…), de boodschap opbouwen (Wie ‘zegt’ Wat en Hoe), en tot slot het juiste kanaal kiezen, meer bepaald uit drie kanaalcategorieën: papieren kanalen (jaarverslagen, informatiebrieven, magazines…), digitale kanalen (bedrijfswebsite, sociale media…), interpersoonlijke kanalen (seminars, uiteenzettingen, sociale evenementen…).